2e uitbreiding van het familiespel Tiny Towns.
Wat voegt het spel toe?
De boswezens waar in het basisspel over word gepraat zijn aan deze uitbreiding toegevoegd. Tevens zijn er Arbeiders, de Experts toegevoegd en zijn er nieuwe Gebouwenkaarten en Monumentkaarten toegevoegd.
Elke speler krijgt 3 arbeiders aan het begin van het spel, 2 dure en 1 goedkope. De arbeiders heb je nodig om samen met de grondstoffen gebouwen neer te zetten.
Plaats jij een grondstof bij een arbeider zijn er 3 scenarios.
Er gebeurd helemaal niets, dan word de arbeider horizontaal of verticaal naar een leeg veld
Bij het 2e scenario bouw je een gebouw op een ander veld dan waar de arbeider staat en blijft deze op zijn plaats staan.
3e scenario, hier word het gebouw op dezelfde plek gebouwd als waar de arbeider staat. De arbeider en het gebouw staan nu op dezelfde plek.
Het laatste scenario is het interessantst omdat de arbeider in het gebouw staat en er een arbeiderskaart kan worden ingezet.Heb je een arbeiderskaart ingezet verplaats je de arbeider naar een lege plek.
De gebouwen die in het spel zijn : Smid, Monnikenklooster, Schoenmaker, Heilige Plaats, Apotheek en Klokkentoren, Koffiehuis, Vuurhaard, Brouwerij, Toren van de Dwazen, Toeristencentrum en Bijgebouw, Moestuin, Postkantoor, Landhuis, Smederij, Nectar Boerderij en Citadel
De nieuwe Monumentenkaarten zijn de Gilde van Avonturiers, Noordelijke Zendmast, Bibliotheek van de Halve Maan, Steengroeve in Clearfall en Operahuis van Passeri.
Tiny Towns Basisspel draait om de kleine boswezens waar bij deze uitbreiding de arbeiders zijn toegevoegd waardoor het spel totaal anders word en word een stuk uitdagender. Door de verschillende scenario's waar je uit kan kiezen en de eigenschappen van de arbeiderskaarten weet je als medespeler/ tegenspeler nooit wat er staat te gebeuren.
Uiteindelijk zijn wij erachter gekomen dat deze uitbreiding geschikt is voor spelers die Tiny Towns al vaker hebben gespeeld en zal de beginner er het een beetje moeilijk mee hebben.
Reactie plaatsen
Reacties